fredag 8 augusti 2014

Vi längtar efter dig!

Idag är det 4(!) dagar kvar till beräknad förlossning. Jag haft nästan konstant mensvärk i 3 dagar med idag. Jag har dock inga svårigheter att sova, när jag väl har somnat. Han pressar mycket neråt och det känns som jag ska kissa på mig. Magen har sjunkit en hel del. Jag längtar inte efter att graviditeten ska vara över, för jag har mått så himla bra o känt mig så lycklig! Men jag längtar till förlossningen! Längtar efter den där magiska upplevelsen, som nu har börjat med mensvärk, stickningar i underlivet. Längtar efter att de ska tillta och bli starkare smärta och hålla i sig längre än 20 sekunder. Att få uppleva att föda!  Och jag längtar såklart efter att få träffa våran son. 



Idag bäddade jag iordning hans säng igen, det andra tog vi bort för länge sedan då det va katthår överallt. Får se hur länge de låter sängen vara ifred nu. De har inte varit i den alls när den varit obäddad, så vi håller tummarna! 

Idag har jag bara gjort det nödvändigaste, klätt på mig, fixar något att äta, sovit/vilat. Har tänkt att fixa disken medans maten står i ugnen sedan, men innan dess ska vi vila lite till! 


Va på Kappahl i onsdags efter BM besöket. Där va det 3 för 2 på alla barnkläder. Klart man passar på att köpa de där sakerna man så länge tittat o pillat på! 
13/15

62

62/68

1 kommentar:

  1. Så härligt att du mått och mår så bra! Nu är du nära! Kan ju bli vilken dag som helst.
    Föresten ska man inte ha katten i sovrummet under de första månaderna. Sa de på BB till oss. Han får fortfarande inte vara där för han verkar inte fatta att han inte ska vara där och att Sixten ligger där. Jobbigt men lika bra. Annars skulle ja nojja jättemycket över att han skulle hopp på honom eller lägga sig där så han kvävs eller nåt. Men du kan ju fråga på BB vad de säger.
    Carro

    SvaraRadera