fredag 1 augusti 2014

11 dagar kvar till BF

Igår och idag känner jag för första gången att det är jobbigt att vara gravid. Allt sitter åt om benen och magen skorna är trånga och jag har många starka förvärkar. Jag är inte hungrig på något, mår mest illa. Men äta måste man ju. Jag är trött man har ändå så mycket jag vill hitta på.  Men jag är så jäkla glad över att min kropp klarat av en graviditet, med tanke på hur van den är vid många kilon o precis blivit av med massor trodde jag att den skulle kollapsa totalt. Men att känna såhär när det bara är 12 dagar kvar till beräknad förlossning känns som rena himmelriket! Jag lider verkligen med de som haft det såhär under större delen av graviditeten. 

Jag har alltid tyckt att gravida sett så glada, nöjda och framför allt snygga ut när man sett den på stan. Men jag antar att det bara är de som mår bra som visar sig ute. 

De flesta klagar på att det är så jobbigt att vara höggravid på sommaren, men är det inte värre på vintern, massa kläder, inget passar, bökigt att ta på o av. Man kan ju knappast gå i foppatofflor eller barfota på vintern. Nu när jag är hemma går jag oftast bara i bekini med slappa schorts och ett stort linne. Helt perfekt!! 

Nu ligger jag o Pellets i sängen o övar på profylax-andning till förvärkarna. 





Ha en toppen fredag o helg alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar