tisdag 20 maj 2014

27+6

Idag är jag på de magiska 70% det har känts som att jag aldrig kommer komma dit. Men idag! :-) 
Fast skulle någon fråga mig vilken vecka jag är i, och jag svara utan att tänka skulle jag svara V18, mitt huvud har fastnat där. Jag vet inte redigt varför.. Om det kan bero på att det känns så overkligt häftigt. Den här tiden som gravid har gått så himla fort om man gämför med hur lång tid det tog innan bebis fastnade. Så är väl inte så konstigt att jag inte hänger med. 

Det är samma med vikten, efter op tills jag blev gravid gick jag ner ca 60kg, men efter att jag vägt mig och M fråga vad den stod på så är det mellan 125-119 fast att den står på 93, men det är omöjligt för mitt huvud att ta in..  Allt har gått så himla fort! Allt hände på en gång. Vilket jag bara är glad över! Uppfatta mig rätt. Livet känns helt underbart just nu! :-D 



Mellan 54 och 99 dagar är det kvar tills våran lilla kille ploppar ut.  Känns skönt att veta att det är max 99 dagar kvar! Eller 100 om vi har otur att han kommer på den 16 dagen efter beräknat bf. Men det är ändå inte så långt kvar tills vi har honom här!  

Fick hem lite nya kläder som vi beställt.  När jag beställde dem va tanken att något av det skulle vara hans första kläder.. Men det beror på hur stor han är. Men det mesta av kläderna är i stl 62 och 68, 


8 bodys
4 byxor
3 mössor
3 dregglisar
Ett par tossar
1 filt

Jag fullkomligt älskar de mintgröna färgerna på kläderna. Även andra gröna kläder ;-) 
Jag tycker de gula är jätte fina, M va inte lika förtjust..  Men lill killen kommer bli så fin i alla kläder. Det är ju alla små! 

I morgon kommer mamma hit och då kommer hon ha med sig alla fina saker hon köpt på GeKås :-) längtar så tills att se vad hon har köpt för fint! :-) 

3 arbetspass kvar den här veckan. Sedan ska jag koppla bort allt vad jobb heter och bara fokusera på hemmet och familjen ;-) , börjar med att ta ut föräldradagar till 31/1-15 så får vi se.

Jag ska putsa fönster, städa redigt noga, gå många promenader, baka och laga matlådor, vila och sola! Och om en månad tvätta barnkläder, ifall att han bestämmer sig för att titta ut förtidigt så ska det vara klart!  Blir en eller flera
 svängar ner till mamma o pappa med. 

Just nu är jag sömnig i huvet, men pigg i kroppen..  Men blir att vila en stund nu så jag orkat jobba ikväll. 

3 kommentarer:

  1. Menar du att du inte ska ta ut föräldradagar förrän nästa år? Vad ska du leva påi ett halvår?
    Carro

    SvaraRadera
  2. Jag har semester från 24/5-12/6 sedan har jag havandeskapspenning/graviditetspenning 13/6-11/8 sedan ska jag vara mammaledig och ha föräldrapenning från det att han föds till 31/1-15 sedan är tanken att sambon ska vara hemma några månader och sen jag några månader och sen han några månader igen. :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha, då är jag med!:) Trodde du skulle börja ta ut dagarna då! Det lät lite skumt. Jag ska vara hemma till sista juni nästa år. Sen ska Marcus va hemma ett par månader. Funkar inte så bra i vårt yrke att ta ut lite då och då. Är lite väl bökigt att få till vikarier om man hoppar fram och tillbaka. Men jag kan tänka mig att det går bra när man är undersköterska och har många som kan jobba istället för en. Skulle annars varit skönt att göra som ni.
    Carro K

    SvaraRadera