måndag 26 oktober 2015

Det svåraste ordet

Det sägs att "tack" "förlåt" & "hjälp" är det svårast orden att säga. Jag har bara svårt för det sista.. Men det ordet jag tycker är absolut svårast att säga är "Grattis" i vissa situationer förväntas man att säga just Grattis, men om man inte menar det. Om man inte alls är glad för dens skull. Då är det svårt att få till det på rätt sätt. Man måste ändå låta som att man menar det. Även om man skriver det så känns det som att man kan läsa av att det inte alls är menat på ett glatt och positivt sätt. 

Jag har ett dilemma just nu... Den här personen sa/skrev något så sårande till mig när jag va som svagast.. Som handlar om just det som nu är hennes lycka. Jag kan inte önska henne lycka till eller säga grattis, det skär sig i hjärtat att äns tänka tanken. Men något måste jag säga annars blir det bara jobbigt i längden när vi snart tvingas ses nästan varje dag!... 


Sociala medier kan verkligen förstöra äns dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar