onsdag 27 augusti 2014

27/8

Idag har det varit en händelserik dag från början. 

Kl 07 ringde klockan, jag gick upp o duschade medans M gjorde A redo. Efter duschen stod amning på schemat, efter det klädde jag på mig o sen va det frukost, kolla att allt va packat i skötväskan och byta blöja på A. Kl 09 hade vi en tid hos Bvc för en vikt och längd o lite info. Vi fick komma in 20 minuter senare och man märkte att barnmorskan va lite stressad. Han väger nu 3050gram och va 51cm vi fick en broschyr och D-droppar. Hon frågade lite hur vi tyckte att allt va. Vi kände att vi inte hade så mycket frågor. Det ända va att naveln ramlade av när vi bytte blöjan precis innan vi fick gå in till henne. Så hon tvättade och gjorde rent o visade hur vi skulle göra. 
Efter Bvc besöket åkte vi in till Linköping där jag gick lite på Ikano medans M och A satt kvar i bilen. Jag köpte en present till min mamma som fyller år på söndag. Kollade oxå efter body och pyjamas till A i stl 50 då stl 56 är på tok för stort och de 4 bodysarna vi har konstant är i tvätten eller hänger på tork. Hittade två av varje. Och ett par byxor till mig ;-) 
När jag kom ut till bilen så va farfar där och snackade skit med A och M ;-)

Då klockan va för lite för lunch åkte vi för att tvätta bilen istället, jag och A tog en kort promenad under tiden. Efter det blev det mat från Rejmes som vi åt nere på M:s jobb. Först åt vi sen åt A. Nästan alla M:s kollegor fick titta på honom. 

Sedan åkte vi upp till mitt jobb där några av mina kollegor fick titta på honom och hålla honom. 

På vägen hem stannade vi på Apoteket, när vi nästan va hemma fick jag sms från posten som sa att paketet från HM hade kommit, så det va bara att vända. När vi kom hem va det mat, disk matning och lite vila. Sedan klippte M gräset, A sov i vagnen och jag gick till återvinningen med kartonger, plast och glas. Påsen med tidningar va så tung så den fick åka vagn med A så tog vi en till kort promenad medans pappa klippte gräset. När vi kom hem kastade jag tomatplantorna som tyvärr hade blåst sönder när det va storm.. Kastade säkert runt 100 omogna tomater :-( 

In o tvätta och mata-byta-gosa med vår skatt. Titta på Idol och nu ska vi ge A sitt första bad!  Det lär behövas efter att ha bytt säkert 7 bajsblöjor under dagen. 

Idag skulle det blivit igångsättning om hanninte kommit ut. 

I morgon lär det bli en lugnare dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar