fredag 9 maj 2014

Blandade känslor.

Nu är vi inne i graviditetsvecka 27 (26+2). Ibland känns det som att tiden står stilla, ibland bara springer den iväg! Jag blir osäker på vilken vecka vi är i varje gång någon frågar och måste kolla efter. 

Hittills i graviditeten har jag inte märkt av så stor skillnad på mitt vanliga jag, mest att jag har lättare för att tappa humöret och svårare för att hålla käften.. Lätt att säga sarkastiska saker.. Tex : en boende som va så irriterad på att personalen hade lagt hennes täcke med sidan hon brukar ha mot kroppen upp mot taket. Hon tyckte att det va det hemskaste någon kunde göra, för det blir ju mycket skrynkligare på den sidan man har mot kroppen. 
Jag sa det inte högt men jag sa något i stil med, Oj hur har du kunnat överleva natten då? 
O hon svarade att kvällspersonalen hade fått vända tillbaka täcket som det skulle vara, så det hade gått bra! 
Jag kände hur mitt ansiktsuttryck ändrades till något jag inte kände igen själv. 
I vanliga fall hade jag svalt vad jag tänkte. Men tålamodet har inte varit det bästa så det har bubblat över inom mig. 

För någon vecka sedan när jag åkte på en förkylning (som inte vill ge med sig) började jag bli extra blödig, vill kramas mer o höra gulliga ord o kärleksförklaringar.. O tycker att det är jätte jobbigt när M åker ifrån mig. O nu har jag varit sjukskriven i två veckor me o bara vandrat (sovit i soffan) här hemma. Även illamåendet efter att jag ätit har börjat komma tillbaka. 

Att det inte syns att det är något i min mage som växer gör det inte bättre.
Han ligger så långt ner i bäckenet så det är nästan bara när jag ligger ner som jag själv ser att jag är med barn. O inte alltid äns då!

Känner mig redan nu misslyckad, det va inte alls så här min mage skulle se ut när den gömmer det märkligaste som kan skapas. Den skulle vara stor och rund så alla kunde se vad den döljer.. 
Men magen va större och mer gravidlik innan jag blev med barn och innan jag gjorde operationen.. 


Ser bara fet ut.. :-(  varje morgon när jag vaknar funderar jag på varför det spänner i magen.. O sen kommer jag på vad det är. Under dagarna glömmer jag oxå bort honom, förutom när jag sitter fel eller böjer mig mot golvet för då sparkar han. 




Packat bebisens bb-väska va länge sedan vi började med. Men packar om den någon gång ibland. 
Tanken va att vi skulle åkt o köpt lite bebiskläder förr förra helgen efter att jag slutat jobbet, men när jag vaknade på fredagen hade jag knappt någon röst. Så blev inget med det. 
Sen har utslagen på ena katten kommit tillbaka så blev ett besök hos veterinären igen, byta foder och en ny spruta, det blev inte billigt.. Så bebis kläderna vi vill ha som första kläder får vänta till nästa lön. 
Nu är det min och sambons väska som spökar i mitt huvud, vad ska packas ner där? Förutom mjuka kläder och kanske frukt och godis o vattenflaska..

Vi har ännu varken säng eller skötbord till pysen i magen, men det löser sig, är förhoppningsvis ett tag kvar tills han bestämmer sig för att titta ut. 

Kommer på så mycket att skriva så jag hinner inte skriva klart om en sak innan jag börjar på nästa känner jag.. 


BB-Väska

💙Mjukt toapapper
💚vattenflaska
💙filtar
💚snuttefiltar
💙lypsyl
💚vetekudde
💙något att äta
💚dextrosol tabletter
💙bekväma kläder till mig & M
💚tofflor
💙två body stl 50 omlott
💚två par byxor stl 50
💙två pyjamaser stl50
💚gosedjur till bebisen
💙mjuk handduk
💚amningsbh
💙amnings linne/tröja
💚varm tröja
💙filt till mig och M
💚varma strumpor till mig
💙body lotion
💚tröja med knäppning
💙öronproppar
💚kameran
💙mobilladdare
💚stora trosor
💙morgonrock
💚overall 
💙nässesär
💚godis
💙napp?
💚förlossningsbrev
💙bok
💚schampo
💙balsam
💚duschtvål
💙stora bindor
💚stödstrumpor
💙ekologisk kokosolja
💚frukt
💙tvättlappar
💚blöjor
💙amningsinlägg
💚cd-skiva med lugn musik

Det är lite av vad jag läst mig till och fått förlag om. Det mesta är redan packat, o vissa av saker kommer mamma med om två veckor.  Ska försöka vara hemma så länge jag bara kan så vi slipper ligga på sjukhuset så länge o bara vänta. 
Alla säger olika om efteråt, vissa råder oss att åka hem så fort vi kan, och andra säger att stanna så länge ni kan. Vad ska man välja?? 

Det blev ett långt inlägg, blandat med känslor.. Men det är väl så det är. Hoppas att ni alla får en bra helg! Själv ska jag jobba min sista helg på väldigt väldigt länge! Känns helt underbart! 


1 kommentar:

  1. Roligt att du skriver igen! Men jag kan ju se att du är deppig. Förstår dig helt! Jag hade inte heller mycket mage förrän typ nångång i de veckorna du är. Då kan det ju vara svårare att ta in själv med. Men det tråkiga tyckte jag va att andra ibte såg det. Man vill ju stoltsera med sin fina mage.

    Det där med att stanna pp BB tycker jag man ska känna efter själv. Strunta i vad alla andr säger. Jag tänkte att vi stannar nog ett par dagar mins men så blev jag så trött på att va där så när lillkillen fått ordning på amningen åkte vi hem. Vi var där i två dygn.
    Carro

    SvaraRadera